Seattle

Seattle

onsdag 25 januari 2017

Spegling

Min bil har borrade hål för speglar på båda dörrarna, så jag tänkte köra med spegel på varje sida, det är enklast så, på flera sätt. Om, hur och när speglar monterades 1960 är svårt att säga men i detta fall får det praktiska vinna över originalitet . Hur det var från fabrik är inte heller lätt att bli klok på. Jag hade en 96:a från 1965 en gång, garanterat orörd original som aldrig haft speglar monterade. Samtidigt ser man det på många reklambilder, helst på höger sida. Men jag tänker i alla fall använda den lite äldre 93-spegeln. Den är lite vassare i formen än dom man vanligtvis ser som kom i början av 60-talet. Den senare modellen har jag ett gäng av men den tidiga hittar jag bara tre stycken i garaget, varav endast en har glas, ett slitet sådant. Hoppas att glasmästaren kan fixa detta.

2 kommentarer: