Seattle

Seattle

torsdag 26 januari 2017

Mitt liv på Shell

På jobbet, museet i Östersund, byggde vi upp en Shellmack för 15 år sen. Jag var högst delaktig och roligare jobb får man ju leta efter. Vi var väl inte först med att bygga gammal mack och säkert inte sist. Macken står obemannad stora delar av året men under somrarna är det öppet var dag med anställda skådisar som lever i 50-talet hela dagarna. Jag har själv jobbat där många somrar och det är verkligen ett toppjobb. Bilden ovan är tagen 2011 tror jag och jag har kört in 95:an trots nya registreringsskyltar. Den här 95:an har chnr 59 och är byggd på en 93f så likheterna med min nuvarande bil är många. Bilen bor bara nån mil ifrån mig så jag brukar ha den som referensobjekt. Nästa bild tog jag 2003, även här har inte gamla skyltar monterats. Saaben är en 57:a med saxomat. Det bilen bor i Värmland numera om jag har rätt. Hoppas få ta en bild på 93f på macken till sommaren, det är obligatorisk på nåt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar