Seattle

Seattle

lördag 21 januari 2017

En midsommarnattsbil

På midsommardagen 1991 såg jag den för första gången, en rosa 93:a vid en ladgådsvägg som kom att bli min första i en lång rad av 93:or. Jag var på midsommarfirande ute på den Jämtländska landsbygden, i Myrviken rättare bestämt, och på väg till övernattning stod den bara där, helt underbar. Några dagar senare var ägaren kontaktad och bilen min, på fotot har den hamnat hemma hos mig. Under den oxiderade lacken fanns en inte jättedålig beige bil. Idag hade jag nog fixat upp den och kört men då dömdes den ut, det fanns rosthål i golvet, mer behövdes inte då. Men mitt 93-begär fanns kvar och nån vecka senare köptes den grå 93:fn in. Den beiga 59:an plockades isär och delar lades på hyllan. Så nu kommer bakskärmar, baklucka, en framskärm och instrumentbrädan från den bilen hamna på min grå. Med lite sorg slipades brädan idag och med det försvann bla en gammal namnskylt, men så får det bli. Brädan från min grå har nåt extra hål borrat för en startknapp och får hänga kvar på garageväggen och minna om det orenoverade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar