Seattle

Seattle

tisdag 31 oktober 2017

Äntligen reflexdags

Då de nya reglerna om reflex dök upp 1956 fick flera äldre fordon förses med reflexer av olika slag. På många Saab 92 ser man ofta röd reflextejp på bakre stötfångare eller de så vanliga runda reflexerna. Dörrarna var förskonade från bestämmelser men NTF rekommenderade reflexanvändning även där, för säkerhets skull. Jag hade en blå 96:a som hade sina reflexer intakt så idéen lånades därifrån. Jag är nog ganska ensam om att tycka att sånt här är ball, töntigt tycker nog många, folkligt är ordet jag brukar använda. Det var ju så bilarna såg ut då det begav sig.
Nåväl, vit reflextejp har jag i originalförpackning men nu ville jag ha röd. Hittade på rulle på Swedol och klippte till 5 cm långa bitar och monterade. Nog får det effekt alltid och precis sådär lagom töntigt blev det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar