Seattle

Seattle

söndag 15 oktober 2017

Papp i dag

Även om det inte är 100% klart så tror jag den nya pappen blir bra. Jag hade köpt ett litet flak ny papp och använde de gamla bitarna som mall, först hade jag kontrollerat att de gamla bitarna verkligen passade i bilen, man kan aldrig vara för säker. Verktygen bestod i mattknivar, stålskala och hålslagningsmojänger av olika slag och storlek. Jag gjorde sidobitarna först samt skruvade dit de två skattekvittohållarna från den gamla pappen, kul kul. Torpedpappen är nu på G, jag saknar verktyg som ska göra det stora runda hålet där styrstångspaketet ska gå igenom, mina verktyg är för stora eller för små. Det får fixas under morgondagen då jag ändå måste ta en sväng till byggvaruhus i jakt på Gullfiber, eller glasull som det hette 1960. Detta hysteriskt kliiga material var limmat på torpedpappens baksida som ljudisolering. Jag funderar på att ta något annat material än glasull men original är ofta bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar