Seattle

Seattle

fredag 27 oktober 2017

Mellanspel som inspiration

Jag har ägt en hel del Saabar, för det mesta har det varit kul och efter ett tag har dom sålts vidare för annat projekt. Sista åren har jag lugnat ner på tempot betydligt men ett tag gick det lite fort, ibland för fort. Jag har bara ångrat en ( 2 med min nuvarande 93f) försäljning och det är denna extremt tidiga 96:a från 1960, chassienummer 64.
Härligt orört skick, minns inte varför jag släppte den. Nån gammal bil har jag köpt tillbaka men det har inte varit så kul, förutom 93:an förstås.
Den hade många roliga detaljer som man kan plocka upp nu. Refelexernas infästning är ball men jag tänker främst på reflextejpen i dörren och dekalen på fläktpaketet ang glykolblandning i kylaren.
Bilderna är från registreringsbesiktning, Göran Ottosson fotade, bilen såldes till Kalmar tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar