Seattle

Seattle

tisdag 3 oktober 2017

Smutsigt jobb

Med nytt tyg i antågande gäller det att hitta bra galon så jag har tvättat en hel del i helgen och lärt mig litegrann. Galonen är i begynnelsen ljusgrå med ett mönster av små små svarta streck, inte lätt att hitta nytt. Med åren så har den gulnat lite och blir lite brunare. Detta gäller även kederlisterna som går från silver till brun. Den här förändringen går inte att tvätta bort hur man än försöker så bitar jag tyckte var halvbra har jag dömt ut efter tvätt. Andra delar som stolarna på bild såg inte räddningsbara ut, jo kederlisterna var bra och skiten rann av galonen hyfsat lätt. Svårt att tro att stolarna på bild suttit i samma bil. Även ett par dörrsidor har jag fått till som kanske går att använda.  Målet är att hitta galon som gulnat lika mycket till hela bilen, men så lite som möjligt samtidigt. Efter dessa främre bitar ska jag börja med baksäten, jag har 3-4 st så jag bör hitta nåt.
Jag ska byta badkar om nån vecka men väntar med det så jag kan slafsa på med sånt som hårda stolar i karet utan att det gör nåt, praktiskt värre. Kör med så hett vatten som möjligt, massor av tvättmedel och nagelborste. Det funkar bra tycker jag. Vissa lösa galonbitar har jag tvättat i maskin 90 grader men resultatet blir detsamma. Men mycket skit blir det i vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar