Seattle

Seattle

torsdag 2 november 2017

Ett misslyckat försök

Får ett tag sen skar jag ut papp, det gick ju bra och sidopappen monterades förra vecka. Torpedpappen blev även den bra, det vara bara hålen som skulle göras. Vet inte om jag ska skylla på verktygen eller min egen oförmåga men det gick åt pipan helt enkelt. Hålen blev i bästa fall runda men vackra blev dom inte. Pappen revs sönder på ett sätt som inte är acceptabelt. Vete fanken vad jag ska göra nu. Det sägs att nytillverkning är på gång men inga datum lovas. Jag har originalbiten kvar, den målades om för ett halvår sen. Den får måhända gör tjänst igen, där är hålen rätt i alla fall. Ny isolering ska till i vilket fall. Trist trist men sånt här händer, i alla fall mig.

2 kommentarer:

  1. hade samma bekymmer, väldigt svårt att få till snygga hål. Jag har en skiva kvar som du kan få ta om du vill, jag kan vänta på nytillverkningen

    SvaraRadera
  2. Tack Håkan, känns bra man inte är ensam om problem. Jag väntar också på nytillverkning. Ska testa min gamla papp och se hur den står sig.

    SvaraRadera