Seattle

Seattle

söndag 29 oktober 2017

Ännu mera mattor

Jag inser att det ser ut som min renovering kretsar enbart runt olika mattor. Visst, det är nästan sant, många mattor blir det, och tid tar det. Dessa röda mattor är ett bra exempel. Dom var smutsiga minst sagt så ett dygn fick dom ligga i badkaret för att sen få en omgång med nagelborste. Det är många små rutor i mattans mönster där skit kan fastna så gnuggandet tog tid. Sen fick dom ligga och suga i sig mjukgörande, ett dygn till gick. Efter det las dom uppochned på en handduk så det överflödiga mjukmedlet rann av. Klart kan man tro, men nej, jag smörjde även in undersidan så nåt dygn till gick åt. Men sen kunde jag lägga in dom i bilen. Om det är värt allt jobb? Absolut, jobbet är inte så farligt men väntan är lång. Ser man bilder nedan på före och efter så är det absolut värt jobbet.

4 kommentarer:

  1. Came out spectacular! What a difference!

    SvaraRadera
  2. Tack, jo det blev en jäkla skillnad...

    SvaraRadera
  3. Det blev ett fantastiskt resultat. Vad är det för mjukgörare och var handlar man sånt?

    SvaraRadera
  4. Jag brukar använda lite olika, just nu är det nåt som gör däcken snygga från Mekonomen, Tire shine, jag tror många av dom här produkterna är samma sak. Nån gång köpte jag glycerin och blandade ut med lite T-röd. Huvudsaken är väl att det ger gummit nytt liv

    SvaraRadera