Seattle

Seattle

måndag 3 september 2018

Mer Masonite

Så var det dags för ett favoritmaterial, masonit eller Masonite som det hette en gång i tiden. Det gäller dörrsidorna som ska kläs om, visst har jag några gamla dörrsidor jag kan använda men dom ser inte roliga ut. Så jag har några val...
1. Att använda de ruliga skivor jag har, känns inte helt bra.
2. Hitta ett mkt bra par original. Kan gå men svårt, även om det vore bäst.
3. Fixa nya i nåt material. Nån föreslog oljehärdad masonit, eller board som det heter idag. Jag vet inte riktigt skillnaden på en ny board och en gammal mosonite iofs men om det blir nytt blir det den skiva som mest liknar originalet.
Man kan ju inte driva sånt här till vansinne men då jag sysslar med ”originalrenovering” måste man ju försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar