Seattle

Seattle

tisdag 11 september 2018

Många år på väg

Mer spännande än så här ser det inte ut. Alla mina klädselbitar i Gy1-U3, det är klädselkoden där Gy1 är bilens kulör. Galonen är mestadels gråmönstrad på i ett smått obeskrivbart vackert mönster, stolsryggarna har helröd galon och tyget är det rödrutiga som nån motorjournalist dissat i kubik, då på grund av originaltygets mkt dåliga beständighet över tid, in i våra dagar.
Just därför följer en rulle med 4 meter nytt tyg med. Mirakulöst uppvävt genom Saabklubben efter mycket peppning från bla mig, till båtnad för alla som jäklats som jag i jakt på tyg.
Tänk så många års letande av klädselbitar som packats ihop bak i min mammas bil, så mycket tjat om att få köpa nån liten klädselbit, den erfarne Saabägaren har vett att hålla på inredningsbitarna då dom är svåra att hitta till 93:orna. Pengar vågar jag inte tänka på, köpte ett par riktigt risiga stolar för 3000 kr bara för att komma åt galonet. Men visst har många varit hjälpsamma, Morten S fra Norge skickade en uppsättning dörrsidesgalon, inget nyskick men att hitta dörrsidor i grårött till 93:f i nyskick ser jag som omöjligt.
Tanken på att jag ska få tillbaka en komplett klädseluppsättning om en månad känns overklig så jag återkommer om det händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar