Seattle

Seattle

tisdag 18 september 2018

Löjligt litet problem

Men de små problemen är kul, en del av utmaningen. Jag monterade kylargardinen i sin ram. Gardinen, jalusiet heter det ju, dras upp och ner med hjälp av en hedja inifrån kupen. En undran dök upp hur kedjan, som jag har, fäster i gardinen? Hittade en bild från 1958 som inte var nog skarp, så jag gick över till plan B. Planen var inte mer avancerad än att jag skickade ut frågan på en facebookgrupp och fick många svar vilka följde två spår. Ett spår nämner en s-formad krog och nästa spår en liten avlång ring. Båda är säkert rätt med hittills har jag bara fått en bild, från Bengt, jag lånar bilden, hoppas fotografen ursäktar. Den är från hans 95 61:a och får vara bästa tips så långt. Bara att fixa allså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar