Seattle

Seattle

torsdag 20 september 2018

Sandplåtsdistans

I stället för att jobba med vindrutan som jag borde inför montering av innertak så gör jag annat, främre stötfångarskena kändes som ett kul mellanspel. Började med sandplåten som är nylackad. Tyvärr saknade jag de små plastplupparna som funkar som distanser till själva kromade skenan. Beställa pluppar från klubben? Visst, men jag ville inte vänta. Tog i stället fram en gammal stötfångare och skruvade av sandplåten. Plupparna som ”alltid” går av då man brukar montera bort dom höll faktiskt, pillade ut dom med en liten mejsel. Efter massage i thinner och mjukgörande gled de på plats ganska lätt. Montering av skenan på bilen får dock vänta tills motorn är monterad. Jag tror den, stötfångaren, löper stor risk för skada annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar