Seattle

Seattle

fredag 7 september 2018

Lång väntan

Det gick till slut, motorn är , nästan, torr.
Jag var beredd att torka bort all färg och börja på nytt, rengöra extremt och hoppas på att färgen betedde sig normalt, dvs torkade.
Men min vän Evert var hit och garvad lackerare som han är föreslog han alltså att jag skulle pensla motorn med härdare. Jag testade på ett mindre men kladdigt område och några dagar senare var det torrt. Ytan var hård minst sagt. Jag tyckte det såg bra  ut och tidigare i veckan penslade jag resten och igår var det torrt, en vecka till så är det nog heltorrt. Passade även på att måla över lite smuts som letat sig in i penseln så fläcken mitt fram är ett minne blott.
Så kan det gå, 2 månader tog det för motorfärgen att torka. Nu väntar montering men först lägger jag krut på att få inredningen till sadelmakaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar