Seattle

Seattle

tisdag 25 september 2018

Fjäderkap

Fjädrar ska kapas, eller i varje fall en fjäder. Det gäller inte att sänka bilen genom att kapa fjädrarna utan en betydligt mindre operation. Bilderna förklar bra. Det gäller alltså den fjäder som sitter på kedjan till kylargardinen och den bör ha två syften. Ett är att just fjädra, göra hissandet och halandet av kylargardinen så mjukt som möjligt samt att det är där kedjan kan brytas om man vill kunna ta bort huven.
Narurligtvis kan man strunta i fjädern eller sätta dit vilken fjäder som helst. Jag har inte hittat nån originalfjäder så min plan blir att hitta en som i alla fall liknar original.
Jag har från kompisars bilar fotat hur fjädern ska se ut och sen letat lämpliga kandidater. En är riktigt blank och bra i bredd. Men den ser rostfri ut, hmmm, jämför med ett original på nästa bild. Använder jag den så blir det kanske lite mycket custom för mig. Tänk så bra att hitta ett original men mina annonseringar har inte gett nåt. Förståeligt, vem orkar leta efter en sån sak för att sen få nån tia som betalning? Nu kan nog jag betala mer än så men även jakten på original har en ekonomisk gräns, annars tenderar det till vansinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar