Seattle

Seattle

fredag 19 januari 2018

Tre timmar rör

Spännen till slalompjäxor sa sambon och likheten är påfallande. Till förvärmarröret naturligtvis, inte perfekt skick men NOS, detta magiska ord i renoveringskretsar, det förlåter allt på nåt konstigt sätt. Det högra spännet är inte perfekt, hade varit busenkelt att lacka om men jag ville inte. Gammalt oanvänt i bra skick slår nytt i toppskick, så är det. Röret blev naket från färg och diskades noggrant innan lack. Tänkte köra utan grundlack då jag fått för mig original såg ut så. Men jag måste gjort nåt fel i rengöringen , färgen simmade omkring på röret som vattnet på olja, helmysko. Så det blev att ta bort färgen på nytt. Nästa lackförsök började med grundlack och sen gick det bättre, spännena monterades så försiktig som möjligt men lite lackskav blev det allt, men överlag blev det bra. Jag har sagt det förr, att renovera en bil är aldrig ”bara”, att lacka röret med allt kringjobb tog tre timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar