Seattle

Seattle

onsdag 24 januari 2018

Som lovat

I måndags skrev jag att motorn skulle i idag, och för att visa att jag håller ord i detta fall så...da da, där var den. Detta är ju en snabb grej att göra om det inte jäklas och nu jäklades det inte. Dock kommer det ta nån dag innan det blir blårök i garaget, mycket mer ska hängas på. Den korrekta fläktbocken ska på plats men kylare och avgassystem är väl de stora grejerna, kanske rattstången/växelspaken så man kan testa växlarna.
Monterade ett nytt luftfilter som kom från klubben. En gång glömde jag det och körde utan, det var inte jättebra, bilen gick sådärbra.
Vidare lyte jag på värmepaketet för tredje gången. Nu var det en bult som ska gå igenom torpedväggen under värmepaketet som jag glömt. På insidan håller bulten ett stag som i sin tur stabiliserar instrumentbrädan så nu sitter det där.
Men naturligtvis, även om motorn är enkel att lyfta i är det ett stot steg i renoveringen, vägen hit har varit lite tidskrävande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar