Seattle

Seattle

onsdag 10 januari 2018

Ordning i kaos

Såhär bra sorterade jag skruvar och annat då bilen demonterades i början av 1990-talet. Jag är väl inte ensam om att köra med den här metoden men den har sina sidor. Idag var det dags för skruvjakt bland annat. Många skruvar fanns det men ingen som jag sökte. Hittade gummit till avgasupphängningen iofs. Kom på att kolla i lådan med nyinköpta prylar från klubben och andra ställen och där fanns det, jag glömmer ofta vad jag köpt så det blev en glad överraskning  då jag fann nya skruvar till främre motorfäste och till grenrör/ljuddämpare. Det bakre motorfästet hade jag lagt på ett bra ställe sist jag städade men nu tog det en timme innan det bra stället hittades. Fann även på en hastighetsmätarwire som möjligtvis hör till bilen. Slutade dagen med att rengöra startmotorn för lack. Lustigt nog upptäckte jag att armen på motorn varit lackad grön, färgen dolde sig under all skit. Mysko, jag har bara sett svarta, jo museets röda isärskurna bil har en helgrå startmotor men det är ju en visningsbil. Man blir aldrig klok på Saab och alla olikheter. Nu saknar jag hållaren till generatorn, har nog i kallförådet men då det var 18 minusgrader ute så väntar jag med den nån dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar