Seattle

Seattle

söndag 28 januari 2018

Fel som inte finns

Det var lite deppigt i fredagskväll då inte kopplingen fungerade som den skulle. Många var de möjliga felen men då jag fick en bild av en stötstång som mätte 13 cm kändes det som lösningen ändå fanns där, det var en känsla jag fick. Justeringsmekanismen med stången finns bara i ett utförande och att min skulle skilja sig från de andra verkade inte troligt.
Men det gjorde den. Vem som förlängt eller gjort om nån gång vet jag inte men uppenbart är det så, 6 cm för mycket fanns på min justering. Det förklarade min känsla att stången kändes för lång eller att wiren var för kort.
Saabkollega Daniel dök upp igår och vi rev isär och kapade stötstången samt rengjorde/ smörjde wiren så allt gick lätt och ganska snart var kopplingen justerad och klar. Vi får väl hoppas det fungerar under färd också. Men där ser man, ett fel som inte ska finnas fanns, som det kan vara vid veteranbilsfix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar