Seattle

Seattle

söndag 10 december 2017

Jubileum

Det är dags för bloggjubileum, eller ettårsfirande om man så vill. För den 9 december förra året gjorde jag första inlägget i denna bilblogg. Under året har det blivit 176 inlägg, jag når nästan mitt mål  om att blogga varannan dag. Bloggen skriver jag lika mycket för mig själv som för andra. Den blir en spark i baken som driver projektet framåt men också en dokumentation. Att den roar nån är naturligtvis ett plus, 22547 sidvisningar har bloggen haft. Hur många som läser den vet jag inte, hypotetiskt kan det vara 10 personer som som gått in på den 225 gånger var. Hur som helst, kul är det och kan man ge nåt tips till andra renoverare är det toppen. En liten överraskning för mig är att jag genom bloggen själv fått inte bara tips utan även erbjudanden om att köpa reservdelar osv. Stort tack.
Höjdpunkter.....Läsarmässigt var det på nyårsdagen med 1000 sidvisningar. Många som låg och slösurfade i soffan den dan kanske.
Det ballaste var kanske lackeringen, bilden på Brandon, det är han som lackar, ger härliga minnen, ett hästjobb som blev jäkligt bra i slutändan. En annan grej är tyget som vävdes nytt med hjälp av Saabklubben. Det var och är lite för bra för att vara sant. Såsom jag letat detta tyg i decennier och nu helt plötsligt finns det att köpa, konstigt. Det gjorde sig inte själv men efter ha skickat iväg originaltyg blev det en hel del nervös väntan kom så det slutgiltiga provet strax innan semestern och nu står tygrullen här hemma i väntan på sadelmakaren. Det blir nästa års höjdpunkt hoppas jag. Ja, jag hoppas iofs att bilen blir körklar nästa år så det blir, hoppas jag, en riktig höjdpunkt. Men jag vet att vägen dit kommer kantas av en del svårigheter och kanske även misslyckanden men jag har förhoppningsvis ”bäddat” ganska bra för kommande jobb. Det mesta utom just inredningsjobbet är klart eller inköpt. Exempelvis står den nyrenoverade motorn och bara väntar på att bli ilyft. Det är nästa stora bit i projektet så, tack så länge och häng med in i nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar