Seattle

Seattle

tisdag 12 december 2017

Dags för ljus i mörker

Med färdiga skärmar så långt att lampor saknas är det ett naturligt nästa steg. Vis av erfarenhet kollar jag reservdelshandboken och jämför med de delar jag tänkt montera, så det stämmer. I detta fall stämmer inget. Original bestod lykthus i plåt omgivet av gummipackning. Jag har en hel insats i plast som jag tror kom med 96:orna nån gång . Glas och sarg är kanske lika samt vissa skruvar och mutterstycken. De senare, skruvar och mutterstycken, hade jag köpt innan. Ett grundproblem med insatserna är de jordar i karossen genom en av skruvarna och det har jäklats förr, ibland har jag fått dra separat jordkabel. Klubben har tagit fram nya insatser med separat jordkabel, nya och fina, bara att montera. Då jag satt suckande och tittade på mina uppiffade insatser undrade jag varför jag inte köpt nytt, jo dom är nya men av samma typ som dom jag har, några original har jag inte hittat tyvärr.
Nåväl, för att grunda för bra jord slipade jag först lite på skärmens baksida. Känns som vansinne då man samtidigt grundar för rostangrepp. Mina skärmar är rostlagade precis där jag slipar, hmmmm. Det visar sig också att de nyborrade hålen inte sitter helt perfekt så jag måste borra upp dom litegrann. Efter en timmes jävlande sitter bakljusen på plats. Naturligtvis hade jag inga lampor hemma så allt är bara halvgjort. Men jag är nöjd, mycket nöjd.


2 kommentarer:

  1. Snygga bakljus,men har du testat bromsarna. Rulla ner för backen och se om du får stopp på ekipaget.

    SvaraRadera
  2. Jag har testat bromsarna garaget men då bilen saknar både motor och ratt väntar jag med att komma ut på vägen ;-)

    SvaraRadera