Seattle

Seattle

torsdag 21 december 2017

Golvläggning in i det sista

Om man tänker på saken så lägger man ner en hel del jobb på bilens golv. Inte så konstigt kanske då det är rejält utsatt både under - och ovanifrån.
Under är det olika lacker och underredsmassa samt body i lager. På insidan i kupén har jag “bara” lackat några gånger och sen toppat med ljuddämpande matta. Eller njae, toppar gör jag väl med gummimattor i två lager och däremellan har jag lagt masonit. Igår sågade jag till och la in den sista biten.
Masonitmellanlägg förekommer ju inte på 93 men finns på 96. Jag har haft en hel del 96:or och tyckt masoniten varit sympatisk. Dels för att det är ett ball material, en tidsmarkör från 1900-talet de lux men dels även för att det känns mer ombonat på nåt sätt. Som hemma i huset från 1936. Gärna linoleummattor men man lägger dom inte direkt på trägolvet som vid sekelskiftet 1800/1900, nej ett lager masonit jämnar ut och borgar för ett slätt golv. Jag må vara konstig men detta avsteg från original känns helt rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar