Seattle

Seattle

måndag 3 april 2017

Tillsammans

Så är motor och växellåda äntligen tillsammans. Båda är nyrenoverade även om lådan ser lite trist ut än så länge, den är fin på insidan hoppas jag. Lådan kom med lite annat från Värmland i fredags, motorn renoverades ju i Stockholm i juletid. Men...jag måste måla allt, även om motorn ser hyfsad ut så är den lite för blå för min smak. Några färgrester på växellådan har fungerat som färgprov och i morgon bör jag få färdig färg. Känns lite lyxigt att bara behöva skruva ihop och lacka men nån lyx ska man väl få för pengarna som renoveringarna kostat. Jo, fläktlagerbocken ska bytas mot liknande med 6-bladig fläkt.
Växellådan är treväxlad om nån undrar, kanske idiotiskt att inte sätta in en fyrväxlad men jag har kört mycket treväxlat och tycker det funkar förvånansvärt bra. Hoppas jag tycker detsamma då jag kört ett tag med bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar