Seattle

Seattle

lördag 15 april 2017

Röd rygg

Den som följer bloggen har följt delar av min jakt på klädseldelar. Det grå galonet och det röda tyget är svårt att hitta men jakten ger vissa resultat även om mycket saknas. En stor puzzlebit som saknades var galonet till framsätets rygg,  en bit jag trodde var grå. Då det började dyka upp bitar var dom dock röda. Hur det såg ut från fabrik visste ingen av den Saabexpertis jag känner till och någon ägare med en grå 93f i originalutförande har inte gått att hitta, konstigt nog. Gamla originalbilder då? Jo, har hittat en i svartvitt men dock. Att det är en 93b 1959 syns ju tydligt, kurvhandtagen skvallrar om en tidig sådan. Bilen är lackad i en ljus kulör och då finns ju beige, gul och grå ( vit iofs men njae), men beige bil har mörkgrön galon och tyg utan mönster, gul bil har det mönstrade tyget men svart galon så min slutledning är att bilden föreställer en grå bil, och , nu kommer det viktiga, är inte baksidan på stolen i mörkare ton än exempelvis ovandelen? Jo visst. Skuggor och kameravinkel kan spela spratt men här tror jag inte det är så. Så, konklusion; grå 93b har röd galon på stolsryggen baksida.
Min teori styrktes ytterligare då en snäll person skickade bilder från en tidig 96:a med samma inredning , även den med röda ryggar. Så att grå 93f har samma röda rygg känns mycket troligt, jag kör på det spåret så länge. Men det gör inget om jag blir överbevisad om annat, och, vet nån om en göra 93f som finge gå att ta nån bild på så bjudas på fika som pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar