Seattle

Seattle

onsdag 5 april 2017

Ett handtag, inte två, än

I februari la jag upp nån bild på dörrhandtag som skulle fixas. Nu är det på G, ett är klart. Jag har en uppsättning svart/röda handtag, helt rätt för bilen men i mycket patinerat skick och svåra att renovera. Ett Traderaköp försåg mig med två grå/svarta i fint skick men i fel färg. Nu har den svarta galonen bytts ut mot röd och den grå plasten lackats om. Nästan. På ena handtaget bet inte färgen, jag kunde skrapa av färgen med nageln. På det andra satt färgen bra. Mysko då jag lackade dom samtidigt. Nåja, det har slipats ner och fått ny grundfärg och slutfärg, nu väntar jag bara på att det ska torka. Hoppas färgen sitter bara.

4 kommentarer:

  1. Om det behövs, sväng förbi jobbet och låna en flaska.

    SvaraRadera
  2. Nej ingen plastgrund, visste inte ens att det existerade. Men nu verkar det sitta bra...

    SvaraRadera