Seattle

Seattle

måndag 10 juni 2024

Yngre syskon

Låt mig presentera Saab 93b med chassienummer 66576. Många känner säkert igen bilen som det sk Monstret som finns på Saabmuseet. Det inte jag kände till var just chassienumret. Inget konstigt med det kanske men då den sista 93 b som överhuvudtaget tillverkades ska heta nr 66580 betyder det att det att bara fyra bilar till lämnade bandet eftet denna torsdag den 17 september 1959 innan det var dags för 93 f att göra entré. Tänk så många gånger jag tittat på den här skapelsen till häftigt fordon utan att reflektera över chassienummer, då slarvigt av mig. Någon gång framgent hoppas jag tiden finns att kolla lite mer noggrant, se om alla nymodigheter som ska finnas finns där. Kanske läge att kolla ventilhattar…..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar