Seattle

Seattle

torsdag 6 juni 2024

Inga hål

På min bil finns inga justeringshål för broms, precis som det ska vara. Den produktionsförändringen hade inte börjat gälla vid tillverkningen i december 1958 så jag dristar mig att tro att det är de ursprungliga fälgarna som sitter på. På bild ovan syns ett tydligt spår av en avlägsnad balansvikt, nåt som i sin tur kan tyda på en omlackering. De fyra radialdäcken bilen rullar på nu är tillverkade 1991 enligt mitt googlesökande, de har kanske sett sina bästa dagar. Diagonaldäcket i reservhjulsbaljan är ännu äldre, vackert åldrat och än vackrare att se på. Här finns inga spår av omlackat, så vem vet, det kan ha hängt med bilen från början. Till skillnad från Bruce orörda reserv i förra inlägget är detta inte orört utan har används, det syns på förslitningsskador och smuts. En slutsats man kan dra är att bilen iaf kanske rullat med minst ett däck med vit sida någon period. Som synes kunde jag inte hålla mig från att skruva på en ventilhatt i metall, det blev snyggt. Jag har en sån, vill helst hitta fyra stycken till. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar