Seattle

Seattle

tisdag 18 juni 2024

Ljudligt

För några veckor sedan skrev jag om en skallrande ruta på förardörren. Efter ha rådfrågat ett gäng specialister och undersökt själv gång på gång så konstaterades felet, skallrandet, härröra från ledskenan som går inne i dörren, den har nummer 100 på bilden. På dörrens botten hittades några skrynkliga och smutsiga tygremsor som ursprungligen suttit limmade på skenans insida och klämt åt rutan och fungerat ljuddämpande. Lustigt nog gjorde jag i ordning detta på en Saab 92 för inte allt för många år sedan men några lösa tygbitar har jag inget minne av. Däremot minns jag att skenan var lätt att skruva bort men betydligt svårare att få dit igen, och då var dörrarna ändå lösa. Nu ska en liknande operation göras med dörrarna på plats så det gäller att tänka efter före. Jag kan ha någon lös 93- dörr i förrådet att öva på. Så det är bara att börja leta. 


Loudly


A few weeks ago I wrote about a rattling window on the driver's door. After consulting a bunch of specialists and examining it myself again and again, it was established that the fault, the rattling, originates from the guide rail that goes inside the door, it has the number 100 in the picture. On the bottom of the door were found some crumpled and dirty strips of fabric that had originally been glued to the inside of the rail and clamped to the window and acted as a sound dampener. Funnily enough, I fixed this on a Saab 92 not too many years ago but I have no recollection of any loose pieces of fabric. However, I remember that the rail was easy to unscrew but considerably more difficult to get back in, and then the doors were still loose. Now a similar operation is to be done with the doors in place, so it is important to think ahead. I may have some 93 door in the store room to practice on. So just start looking.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar