Seattle

Seattle

tisdag 4 juni 2024

Som ett facit


I samband med förra veckans bloggar svarade Bruce från USA. Hans familj hade Saabförsäljning. Den röda 59:an är ett arv därifrån och i ett fantastiskt skick. Den såldes ”ny” sent, 1960 tror jag. Efter bara tre år ställdes bilen undan. Mycket ursprungligt på den alltså och väldigt kul att se bilder på bilen, man blir lätt avundsjuk. Nåja, mitt inlägg handlade om diagonaldäck och Bruce tänkte väl byta ut sina gamla puckar och hakade på med intresse av mina vedermödor. Efter ett tag kom bilder på hans hjul, även en orörd reserv. Se bilder. Om det nu reserven är orörd, vilket verkar troligt, är det mycket lärande att bara se bilden. Titta bara på ventilenhatten! Det är så man blir knäsvag. Mina hjul har plasthattar, kanske läge att byta men då måste man gärna hitta iaf fyra likadana metallhattar, jag har högst två st som är lika. Vem förutom jag och möjligtvis min vän Kåre vurmar för gamla ventilhattar idag? Finns någon med slik böjelse och med hattar över så hör av er. Vidare så ses ett USA-tillbehör på bild i form av gummimattan på bagagegolvet, kul. På en fälg finns justeringshålet för bromsen, det som dyker upp vid chassienummer 59709. Bruce bil har nummer över 65 000 så inget konstigt att hålet sitter där, lite lustigt det inte finns på reservhjulet. Men i en brytningstid mellan nytt och gammalt kan mycket hända. Hur ser det ut på min bil? Dags för inspektion av fälgar med andra ord.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar