Seattle

Seattle

måndag 10 juni 2024

Hatthysteri

Inga monsterdäck på på Saabmuseets bil Monstret, bilen med två 750-motorer under huven, byggd för att köra fort. Fränt värre och bilen kan även berätta en annan historia. Då den mig veterligt inte helrenoverats bär den många spår av ursprung, jag tog tillfället i akt och kollade lite på hjulen. De kan ha blivit bytta många gånger iofs men nya är de inte. Röda fälgar var original, 3 röda sitter monterade idag. På vänster fram sitter ett gammalt däck från Pirelli, den här typen satt orginalmonterat på GT 750 så jag fick sportiga vibbar då jag såg det. Efter ha krupit runt ett tag hittades till sist en snygg ventilhatt på vänster bak. En annan modell än den jag skrev om förra veckan, dock lika vacker.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar