Seattle

Seattle

söndag 23 juni 2024

Skenor i bit

Ledskenan i två bitar. Den var enkel att få loss. Det gäller att hålla reda på hur alla distansbrickor ska sitta bara, jag tog några bilder eftersom jag kommer glömma det innan återmontering. 

Viktigast av allt är att tygbitarna sitter kvar. Det är remsor, cirka 3 centimeter breda, som limmats på plats. Jag har fått några fina bilder av Kjell-Åke som visar hur det ser ut på hans Saab 92 1951 och det skiljer en del även om principen att tyget dämpar skaller mellan ruta och ledskenans metall är densamma. Flera personer jag haft kontakt med har kunnat identifiera sina tygremsor varande av samma sort son något inredningstyg men jag känner inte igen detta direkt och måste jämföra med de små fragment från min röda bil.


The guide rail in two pieces. It was easy to get loose. It is important to keep track of how all the spacers should sit, I took a few pictures because I will forget it before reassembly. 

The most important thing is that the pieces of fabric stay put. They are strips, about 3 centimeters wide, which are glued in place. I have received some nice pictures from Kjell-Åke that show how it looks on his Saab 92 in 1951 and there is some difference even if the principle is that the fabric dampens rattles between the window and the metal of the guide rail is the same.  Several people I have been in contact with have been able to identify their fabric strips as being of the same type or some interior fabric, but I do not recognize this immediately and have to compare it with the small fragments from my red car.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar