Seattle

Seattle

tisdag 4 december 2018

Stropp igen

Möjligt jag lagt upp detta tidigare, nåt liknande kanske.
Hur som helst, kurvstroppstankar igen, heter det kurvstropp?
Här finns olika modeller, långa och korta, smala och breda. Nån gång under 59:ans modell kommer en smalare variant än innan, dock i samma längd.
På 96:an är dom alltid lite längre och fråga är när de längre dök upp. Jag tror det hänger ihop med säkerhetsbältets införande. En lång stropp passar bättre som bältesupphängare än en kort, den kan hänga kvar där då man har bältet på.
Klubben säljer en nygjord lång variant som är lite för matt för min smak. Original är de gjorda i nåt blankt material, typ nylon. De klubben har är i bomull.
Bara att leta nylonsnören i rätt kulör och sy själv då kanske? Jo, men....jag har några gamla lämningar av stroppar och den på bild tror jag kom från en 93F. En sån vill jag ha. Den är inte jämngrå i kulör utan lite melerad, peppar och salt alltså. Men att hitta en till sån känns svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar