Seattle

Seattle

söndag 9 december 2018

Snedfångare

Min stötfångare fram är sned, på två sätt. Först sitter den högre mot skärmen på förarsidan, vidare lutar den bakåt.
Förutom bakåtlutet är den hyfsad på vänstra sidan, avståndet mellan stötfångare och skärm verkar passa den tjocka gummilist som sitta där.
För att häva bakåtlutet tog jag till enklaste tricket och lyfte med domkraften. Det blev bra faktiskt.
På förarsidan är problemet det motsatta, mellan stötfångare och skärm skiljer inte många millimeter. Jag ställde mig på stötfångaren men mina 90 kilo räckte inte för att sära på det hela. Jag måste lägga mer tid på detta.

1 kommentar:

  1. Lägg ett spännband runt stötfångaren ner under domkraften och spänn åt bandet. Sedan lyfter du bilen med domkraften tills du fått ned stötfångaren så mycket som du önskar.

    SvaraRadera