Seattle

Seattle

torsdag 6 december 2018

Paracord

Jag snöade in lite på det där udda kurvhandtaget, stroppen, som jag nästan säkert plockade ur en blå 93F för länge sen.
Satt och tänkte pa andra stroppar jag fixat, nån gång använde jag linor från en gammal militär fallskärm. Då kom jag på, fallskärmslina, paracord som det heter idag. Nån minut senare inser jag att internet är översvämmat av just paracord i olika kulörer, mönster och tjocklekar.  4 mm vill ju jag ha och med den gamla stroppen liggande som jämförelse har jag efter nån timma kommit fram till att det mönster jag söker oftast kallas ”Olive drab camo”. På en svensk sida hittar jag den under annat namn. Bara att beställa och vänta. Söker man annan färg, ex silver, så är det bara att köpa och sen sy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar