Seattle

Seattle

onsdag 26 december 2018

Fel och fett

Fortsatte med blinkerslampor idag och nåt är galet, dålig jord mm gör att det funkar dom det vill, då det vill. En liten stund idag fungarade alla fyra blinkers men bromljuset la av samtidigt. Så fortsatte det och eftersom jag behöver hjälp så övergick jag till annat.
Dörrmontering, eller grejor som ska sitta i dörren måste rengöras och komma på plats. Tråkigt nog kommer jag inte ihåg i vilken ordning allt demonterades så det blir att pröva sig fram. Däremot så har jag nog alla delar hemma, fick de sista clipsen häromdan. Så nu rengörning. På bilden del av rutmekanismen. Den vänstra är rengjord men den högra väntar på puts. Fjädern fick mycket fett för mycket länge sen och det har nu blivit svart och hårt som tjära. Har man det loss är det lika bra att rengöra tänker jag så rent blev det. Just nu bara rutorna kvar som ska tvättas, det behövs för jäklar så skitiga dom är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar