Seattle

Seattle

torsdag 29 november 2018

Passare

Dags för att passa in dörrar och dags för Kåre att rycka ut, eller in kanske. Då man ska justera dörrar är det bra att vara själv även om de duktiga fixar det  på egen hand.
Jag har aldrig behövt justera in en dörr så jag behövde absolut hjälp. Kåre berättade om en gammal Morris på vilken han justetat dörrar en hel dag innan han blev nöjd.
Vi höll inte på en hel dag, knappt 2 timmar. Men gångjärn och skruvar hade inte monterats bort så läget var kanske gynnsamt.
Hur var då passformen? Bra tycker jag. Mot ena framskärmen lite sämre och det är mitt fel. Just den skärmen blev rejält lagad och jag passade inte in den mot kaross och dörr innan lack. Jag köper det men vet det finns dörrspringefanatiker som kommer reta sig på detta.
Efter jag tackat Kåre för hjälp och han åkt hem sktuvade jag på dörrlåsen. Att få låsen att klicka i perfekt verkar också vara trixigt, får se om jag klarar det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar