Seattle

Seattle

torsdag 1 november 2018

Dålig passform?

Häromdan monterade jag på skärmar lite lätt med ett par skruvar på var skärm. Fram såg det hyfsat ut men bak tyckte jag inte det stämde alls. Bilden från ett skogsvrak kan illustrera. Kollar man noga så ser man att skärmen inte livar, ligger i höjd, med karossen, skärmen hänger ner 5 mm ungefär. Mellan skärmen syns ett svart streck, det är vad som varit en mörkröd skärmlist, kederlist kallad.
Kan det verkligen sett så ut från fabrik tänkte jag och hur kunde jag missa detta innan lackering, hade för mig jag testade skärmarna innan.
Nåja, konstigare saker har hänt. Fick en kompis att hålla skärmarna på plats så det livade så gott det gick och så gick jag på med märkpenna och resultatet var entydigt, hålen satt 5 mm ”fel”.
Men kunde man verkligen ha tillåtit såna differanser skärmar emellan från fabrik? Jo, då jag fixade min tidiga 95:a för många år sen fick jag prova många skärmar innan jag hittade några som passade någorlunda. Men nåt lurt var det.
Efter en fråga på en aktuell Facebooksida och studerande av många bilder stod det klart att skärmen verkligen ska hänga ner som bilden visar och jag hade nog verkligen testat skärmen innan men sen glömt allt. Vet inte om jag ska skylla på åldern eller nåt. I och för sig föddes dottern ungefär samtidigt som skärmutprovning ska ha skett och det kan ha påverkat minnet. Däremot vet jag att jag inte testat dörrarna, även om det är bilens originaldörrar. Hur de passar blir vi snart varse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar