Seattle

Seattle

söndag 11 november 2018

Färgkodat

Innertaksdagar. Det nysydda innertaket jag köpte av nån firma i Skåne har legat i sin plastpåse länge nog. Nu får vi hoppas det passar.
Steg ett blev att avlägsna metallstängerna från det gamla taket, dom ska återbrukas. Jag hade en förhoppning om att få ut dom försiktigt och kunna använda tyget i ett eventuellt framtida ratrodbygge. Men icke, stängerna hade rostat fast så lite våld behövdes.
Jag var noga att märka upp stängerna innan för blandar man ihop dom kan dom lätt hamna på fel plats nästa gång med ett dåligt resultat till följd.
Stängerna putsades av av lackades med kallgalv/zink och det var då jag märkte det, stängerna är färgkodade. Säkert från tillverkningen så takstängsmontören inte skulle blanda ihop det.
Detta har gått mig förbi tidigare och jag har inte läst det i några mektipstexter heller.
En struntsak kanske men för mig gjorde det dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar