Seattle

Seattle

söndag 21 oktober 2018

Slipa rost-min belöning

Folkets kärlek, min belöning, det var Carl Johans valspråk. Inte för att jag har valspråk men jag kom att tänka på den gamle kungens ord häromdan.
Familjeliv och jobb tar tid men när det lugnar ner sig försöker jag ta lite tid till Saaben, istället för att läsa eller slötitta på läsplattan. Att slipa bort rost är en stor del av min bilrenovering. Ska gamla grejor bli fina är slip och ofta lack modellen.
Nu var det dags för den lilla hållaren med trissan som sitter i huvens nederkant och i vilken kylargardinkedjan löper. Den var sedvanligt rostig och jag trodde inte den varit lackad nån gång som den såg ut. Men då jag slipade såg jag tydliga spår av svart färg så svart fick det bli. Sprint av garanterat rostbenäget material fanns på lagret och trissan rengjordes med lösningsmedel. Bara att montera, tog bara lite mer än en timma, torktid borträknad. Bilresan på 10 mil då jag hämtade den har jag glömt.  Klart tillfredsställande och väl använd tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar