Seattle

Seattle

lördag 20 oktober 2018

Mekhelg del 4

Helgens sista insats skedde på huven. Grillgallret, jalusikorgen, morrhåren och strålkastarna kom på plats permanent, hoppas jag.
Då dom små clipsen som håller grejorna ska på plats är det väldigt bra att vara två, en som trixar med clips och en som håller emot.
Slutligen strålkastarna, ett svårt kapitel. Övre bilden är ett utsnitt från en reklambild från 58/59, några såna i fint skick har inte jag hittat utan monterade enligt nedre bild. Fabrikatet är Hella på båda två och glaset har rätt kupning men sen skiljer det sig, det nedre är högertrafikmodernt.
Jag har inte träffat på nån som är expert på Saabs lyktinsatser under sent 1950-tal. Här är Volvofolket förebilder, har läst mycket nörderi angående vilka insatser som sitter på olika modeller under olika år.
Så finns du därute, du expert på Hellainsatser, hör av dig.
Nåja, med detta är rapporteringen från mekhelgen slut och jag lyfter på hatten för Kenneth som hjälpt till, STORT TACK.  Det är oftast enklare att meka med hjälp och som vi sa lite skämtsamt, hade jag fått slik hjälp oftare hade bilen varit klar för länge sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar