Seattle

Seattle

torsdag 18 oktober 2018

Mekhelg del 3

Söndagens mek började på Jula, den enda öppna affär som hade soppaslang och slangklämmor. Allt tar tid och innan vi var klara med monteringen i bilen hade det gått ett par timmar, men det läckte ingen bensin och vi tog kaffepaus.
Över till dagens huvudnummer, motorn. Efter alla tips jag fått om tändinställning ställde vi tändningen ett par gånger innan och sen var sanningens minut inne, startförsöket. Brittsommarvärmen inbjöd till att rulla ut bilen i det fria och sen på med starten och pang bom , start på sekunden, inget gnuggande utan motorn startade verkligen omedbart, det fanns till och med tomgång. Efter förra startförsöket som slutade i ett metalliskt ljud från motorns inre regioner lyssnade jag noga och det lät väldigt bra även om fläktbladen slog i skyddskorgen och armen till startmotorn låg och vibrerade. Motorn låter vass, hoppas den är lika vass på vägen. Jag vill säga hurra men nöjer mig med att vara just nöjd, fick sopptorsk efter ett par tre starter men efter nästa uppstart hoppas jag kunna publicera den obligatoriska motorstartfilmen.
På nästa grej, främre stötfångare. Inte för det vållade problem men tid tog det, inte minst för att jag
glömde att stötfångarhornen skulle dit. Men nån gång runt 2130 satt grejorna där och vi hade även fått grill, grillribbor och strålkastare på plats. Mer om det i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar