Seattle

Seattle

fredag 24 november 2017

Klantskalle

En klantskalle , det är jag det. Monterade ihop bakre stötfångare och i slutet av processen märkte jag nåt mysko, sidobitarna hade ett hål för mycket. Först trodde jag att det blivit ett felköp, för dom passade bra annars, men sen kom jag på att jag hört att  delarna fram och bak är likadana, förutom de yttre hålen på framstötfångaren. En enkel koll av reservdelsnumret gav klarhet, jo jag hade gjort helt fel. Ja ja, klantigt som attan men ingen skada skedd. Jag monterade ändå för att se hur det passade. Bra men inte gentemot nummerplåten . Att den sitter ocentrerat visste jag men nu såg jag att den sitter 10-15 mm för långt ner. Nytt dilemma, borra nya hål i plåten vill jag inte, inte heller använda nya EU-skyltar. Alternativet är att borra nya hål i bilen. Känns läskigt. Min vän Kåre var här och menade att det bara är att borra på. Kanske det, men då får han borra.

4 kommentarer:

  1. Jag ser inga större problem att göra en platta bakom nummerskylten med korta pinnbultar svetsade fast med rätt placering för att centrera skylten. För skyltens utsida så kan specialmuttrar utformade lika skruvskallarna enkelt döljas med de vita plastplopparna.

    SvaraRadera
  2. Pinnbultar på bägge sidorna om plattan förståss. 2 på baksidan för bef. hål i karossen och 2 på framsidan för skylten.

    SvaraRadera
  3. Om inte sido eller höjdförskjutningen är för stor kanske det räcker med brickor som pinnbultarna är svetsade på.

    SvaraRadera
  4. Tack, så långt tänkte jag inte alls. Försöker nog med det.

    SvaraRadera