Seattle

Seattle

söndag 12 november 2017

Att hålla rätt i kurvan

Svåra problem igen. Kurvhandtag denna gång. På bilden finns 4 st varav det korta är det jag satt in i bilen. En variant jag köpte på en Saabträff i Umeå 1991. Jättesnygga men.......jag skulle vilja ha dom längre för jag tror dom satt på 93f, har inte kollat i mina papper. Här har jag två slitna modeller, en grå av den sort som sitter i 96:orna och en, den längst till höger, som är ”peppar och salt”, lite spräcklig alltså. Den tror jag kommer från en blå 93f men minnet kan svika. Vad göra? Sätter i dom korta så länge och letar efter andra nylonsnören att sy nya av. De längst till vänster är nyköpta men lite för breda för min smak, dessutom är dom i bomull eller nåt, den där nylongglansen finns inte där. Bilrenoverarens otacksamma vardag ,-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar