Seattle

Seattle

lördag 4 november 2017

Tjurig matta

Vissa saker tar tid och tär på tålamodet. Den vänstra hjulhushumattan är en sån grej. Fyra gånger har den varit loss nu då jag inte blivit nöjd med resultatet. Nån rynka uppstår antingen här eller där eller både och. Den högra mattan blev bra direkt och den enda skillnaden mattorna emellan är att den vänstra är mer sliten, den är tunnare, om nu det kan påverka?
Idag tog jag loss mattan på nytt, som det ser ut på bilden det duger inte. Nån gång måste jag väl ge mig och vara nöjd. Jag tror inte jag har nån annan matta att försöka med, jo dom senare formgjutna utan sömmar, dom som kom på 60-talet, men det är ju inte lika kul.

2 kommentarer:

  1. Kanske prova försiktigt med varmluftpistol?

    SvaraRadera
  2. Hmm, kan vara värt att prova, får se om jag vågar. Jag vill ju inte förstöra mattan...

    SvaraRadera