Seattle

Seattle

söndag 12 maj 2024

Mer skyddsutrustning

Att en bil förändras över tid är inget konstigt, jag kan tycka det är kul ibland men inte alltid. Nu gäller det solskydd. De ursprungliga var borta och ersatta men vad jag antar är från v4 1970. Inget fel på dom men jag gillar de gamla bättre och plockade ner ett gäng från hyllan. Efter en halvtimme började det på passagerarsidan se bra ut, det är två såna på bld. Med förarsidan blev det värre, jag hade bara ett med texten på rätt sida och på rätt håll. Ingen bild på den här men den fick duga även om den inte blev lika bra. De här stoppade solskydden som väl kom 1958 finns i olika utföranden. Den på bild har bara svensk text, jag uppfattar de som Mark 1. Oftare har jag sett en modell med både svensk och engelsk text, kan det vara en utveckling, Mark 2? 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar