Seattle

Seattle

fredag 31 maj 2024

Evig fråga

Jag vet inte hur många gånger och med hur många jag genom åren diskuterat de vita däcksidornas vara eller icke. Det känns som alla tycker olika och det är helt ok, till och med jättebra, tyckte alla lika skulle världen vara tråkig. Själv gillar jag vit sida, helst på diagonaldäck. Bred vit kant, som på bilden från 1959. På Saab från årsmodell 1954 till 1962, kanske 1964. På långnos gärna med smal vit kant. Men undantag finns, vill man vara sportig så funkar svart radial. Svart diagonal är underbart på tidig 92 och funkar alltid annars också. Det bästa vore att ha tre uppsättningar, Diagonaldäck vit, diagonaldäck svart och radial svart. Och vinterdäck. Då kunde man byta efter humör. Vissa tycker diagonaldäcken är hemska att köra med, det tycker inte jag. Det kan bero på att jag är ute efter tidsresan och tidsandan och att känna hur bilar kändes förr.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar