Seattle

Seattle

tisdag 21 maj 2024

Grannlaga uppgift

Bilen är omlackad. Riktigt bra gjort dessutom. Inga synliga lackskarvar. Men de röda kederlisterna avslöjar desto mer, ursprungligen är de silverfärgade. Jag med min originaliver borde väl försöka få bort den röda färgen kan man tycka, absolut inte köpa nytt. Jag har försökt, ganska mycket utan lycka. Den röda färgen lossnar enkelt men under är inga silverkeder att finna. Eller, de sitter där, på vissa ställen under skärmen  tittar de fram men ovanifrån är de bra svarta och fula. De måste blivit brända av sol och utevistelse och/eller åldrats illa. Jag har köpt nya. Naturligtvis kommer de se just nya ut, kanske för nya. Alternativet är att måla de gamla eller försöka sig på det omöjliga uppdraget att hitta bra begagnade. Att låta röda lister sitta kvar eller skrapa fram det svarta är inget som kommer på tal. Just keder i silver mot den röda lacken är en detalj jag förälskade mig i för länge sedan och umgänget med den här bilen önskar jag ska drivas av kärlek.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar