Seattle

Seattle

onsdag 15 maj 2024

Gästmek

I lördags blev jag bjuden på gästmek hos Anders med svart 96. En packbox byttes och solfjäderkoppling monterades. Tänk att det är så mycket enklare att meka med andras bilar än sin egen, på ett sätt är man mer avkopplad. Anders hade förberett bra så jag gjorde inte så mycket nytta, jo, jag justerade in kopplingen. Så efter ett break med pizza kunde motorn startas, frid och fröjd. Då jag troligtvis har samma jobb framför mig med 93:an fick detta bli ett gott genrep. Har tänk att byta den 850 motor som sitter där nu mot en 750. Innan jag sätter igång måste en rejäl inventering över vad som ska anskaffas ske. Ofta blir den listan lång. Packningar, koppling, kylslangar, tänddelar. Först dock ska bromsar fixas och mycket mycket annat. Men det är roligt också, på något konstigt sätt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar