Seattle

Seattle

tisdag 12 februari 2019

Skalet klart

Då var lådan så gott som klar, skruven som håller i det hela är utlagd på entreprenad för tillverkning hos Kåre.
Återstår då funktionen som mugghållare. Vågrätt en bit ner i lådan har jag lagt ett ”golv” vilket är borttagbart om man så önskar. Tanken var att borra stora hål i golvet där kaffemugen kunde kilas fast och stå stadigt.
För ändamålet har jag fixat muggar av olika storlek från Mc Donalds, OK och Pressbyrån. Jag köper ofta liten kaffe men då jag vill ha mjölk i så blir koppen väldigt full, mest tydligt på OK, med spill i bil och på byxa som resultat. Lösningen är alltså att ta en liten kaffe i en mellanmugg. En mellanmugg är så pass stor då den kläms fast en aning av lådans sidor, att göra hål i golvet är måhända onödigt. Muggen blir stabil i sidled men visst finns tipprisk framåt/bakåt. Framåt tar lådans främre vägg stopp, kvarstår fallrisk bakåt. Men ofta köper jag nåt till kaffet så smörgåsen, bananen eller vad det nu må vara får fungera som bromklots bakåt. Lite prov återstår alltså.

1 kommentar:

  1. Men..en uppbyggd insats av kanske masonit med hål för muggarna där locket går att vicka undan eller fälla upp för att komma åt facket undertill kanske kan vara en lösning...

    SvaraRadera