Seattle

Seattle

söndag 10 februari 2019

Idag vinterkörning

Temperatur runt nollan och sol, vad passar bättre än att köra lite tvåtakt.
Kanske inte på samma sätt som på bilden men i alla fall. Daniel kom på besök och då var det läge att starta upp och köra ut bilen ur garaget en liten stund. Jag ville testa om kuggen på startmotorn fortfarande låg på och hur växlingen funkar. Bättre men inte bra kan man säga. Startmotorn ligger på lite lite så nån millimeters justering av wiren på armen må till. Växlarna som inte alls ville gå i vid förra försöket gick lättare men det skorrade lite då backen skulle i. Tycker jag har justerat kopplingen ganska tufft redan och jag tror inte problemet ligger i justering av rattbocken. Men växlar kan vara luriga. Hade en 64:a för länge sen som inte ville lägga i ettan. Efter mycket strul bytte jag växelknuten och sen funkade allt perfekt. Jag tog ingen bild idag, min bil med mitt garage i bakgrunden känns lite uttjatat men en bra Saabdag blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar